OB har fået et fanpanel

I kampprogrammet til kampen mod Randers, skrev Jesper Hansen, at OB havde fået et fanpanel, men udover det, var der ikke meget andet info omkring det.

Vi besluttede os derfor for, at vi ville finde ud af noget mere om fanpanelet, og hvad meningen er med det. Fanpanelet består af:

Brian Larsen – De Stribede
Stig Stubgaard – De Stribede
Peter Brix – Sæsonkortholder
Morten Skov – Sæsonkortholder
Simon Bonnez – SLO
Kasper Hansen – repræsentant for det uofficielle fanmiljø.

Idéen til et fanpanel kommer bl.a. fra den svenske klub, Hammarby, og vi har fået den kommercielle chef, Jack Jørgensen, til at svare på et par spørgsmål omkring fanpanelet.

Hvorfor skal OB have et fanpanel?

– Det overordnede mål er at vække den indre OB’er, der ligger gemt i maven på de fleste fynboer, øge loyaliteten til klubben og dermed få flere mennesker på stadion til OB’s kampe.
Vi arbejder hårdt og målrettet på at styrke fællesskabet omkring OB ved, at åbne klubben mere for omverdenen. Det gør vi bedst ved at invitere dem, der vil OB det bedste, indenfor og give dem en form for indflydelse på udviklingen af klubben og fællesskabet.
Involvering af vores fans, sponsorer, tidligere spillere og byen er en af nøglerne til at lykkedes.
Vi har den i forbindelse etableret et Sponsorpanel samt et OB ambassadørkorps af tidl. spillere. (det sidste er ikke offentliggjort endnu) og inden længe vil man også støde på andre initiativer, der involverer Odense by.

Hvad er fanpanelets opgaver?

– At agere talerør imellem klubben og fans – og omvendt. At levere inputs til klubben omkring kampmarkedsføring, merchandise, aktiviteter, Fan Events, stemningsskabende aktiviteter- og stadionoplevelsen.
Øge forståelsen og styrke samarbejdet på tværs af fangrupperingerne.  
Indflydelse på brugen af midlerne fra stemningspuljen.  ( en pulje hvor sponsorerne, og fra næste sæson også sæsonkortholdere, bidrager økonomisk til stemningsskabende aktiviteter på stadion).

Du vil måske også kunne lide...