– Vi kunne godt have været på den anden side af 20.000

Allerede onsdag kunne OB melde udsolgt til kampen mod Brøndby, selvom der på det tidspunkt var fire dage, til kampen skulle spilles på Odense Stadion søndag kl. 16.

Den kommercielle chef i OB, Jack Jørgensen, er rigtig glad for, at man kan melde udsolgt så tidligt, da det ikke er noget, man har prøvet før.

– Det betyder rigtig meget. Det er jo virkelig positivt, og det er fantastisk at mærke den opbakning, der er omkring klubben. Det er også første gang, vi prøver at melde udsolgt fire dage før en kamp, det har vi aldrig prøvet før. De gange vi er lykkedes med at have udsolgt, har det først været på selve kampdagen.

Har du noget indtryk af, hvor mange billetter der kunne have været solgt til kampen?

– Ja, det har jeg et indtryk af. Jeg vil sige, at vi kunne godt have været på den anden side af 20.000 til den her kamp, hvis kapaciteten havde været til det, men det er den jo desværre ikke.

Brøndby har også fået 750 billetter mere end det, de egentlig havde krav på, og der har selvfølgelig også været nogle overvejelser omkring, om man skulle give dem de ekstra billetter, eller om man skulle forsøge at sælge dem til egne fans.

– Det er jo en vurderingssag hele tiden. Brøndby har jo Danmarks største fanbase, så de har rigtig mange, der efterspørger billetter. Så det er både for at kunne servicere den efterspørgsel, og det er også af sikkerhedsmæssige årsager, at det er bedre at have dem i et udebaneafsnit, i stedet for at vi skal være nervøse for, at de køber billetter forskellige steder på stadion.

Selvom alle billetter er blevet solgt, forventes det ikke, at alle bliver brugt. Dog forventer Jack Jørgensen, at der vil blive brugt flere billetter, end der plejer.

– Alle billetter bliver aldrig brugt, det kan ikke lade sig gøre. Men jeg har en rigtig god fornemmelse af, at brugsgraden vil være højere, end vi normalt ser, og derfor forventer jeg klart, at vi får et fuldstændigt proppet Nature Energy Park søndag eftermiddag.

Har du nogle nye ting i ærmet til årets første hjemmekamp?

– Ja, vi har jo fået nyt software til vores storskærme, og vi har fået trådløse kameraer, så vi kan lave mere dynamiske oplevelser på vores storskærme.

– Vores familiemedlem, Live Culture, overtager scenen i Albani Fanzonen, så der kommer endnu mere kultur og flere upcoming talenter, der optræder i Fanzonen inden kampene. Det starter også på søndag. Det er de to store sæsonnyheder.